// Behing the blog have song ♥
Nurul Shafika


I WOULD LOVE IF YOU FOLLOW ME ♥

Back to entry
Meet the owner
Memory Of Life


Family Love




Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® Facebook Twitter 2012.


Older Posts → | ← Newer Posts
Kata-Kata Yang Saya Pegang
Friday 23 December 2011 , 01:00 , 0 Comment[s]

Assalamualaikum , 
~ Thanks God i'm still alive.    
 ~ I carry my white rubber ball.                                                            
~ I'll do my best because i'm special. 

Hai semua ,hari ni tak nak merepek dah .hehe :) Hari ini di Tasik Permaisuri ada pak cik bagi motivasi .Perkara ni tanpa dirancang .Saya nak kongsi dengan anda semua .Ambil sebagai contoh okey .Pak cik tu kata dekat saya : 
" Kita kena fikir positif baru sihat dan jangan fikir negatif nanti jadi virus"
Saya akui apa yang pak cik cakap tu memang betul dan saya selalu pesan kat diri saya supaya berfikir positif terhadap apa yang saya dengar ,lihat dan pemikiran .Saya juga kalau boleh nak elakkan daripada mendengar ,melihat dan memikir negatif .Biar jahat mana orang tu jangan cari keburukan cari kebaikan .

~ Thanks God i'm still alive. 
  Apa yang saya cuba sampaikan kat sini ? Kita kena sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada .Kalau kita cantik jangan pandang yang lagi cantik sebab nanti kita akan rasa nak macam dia .Kita nak lebih dari dia ,maka kita pandang lah yang bawah iaitu yang kurang cantik .Kita tak boleh padang rendah tapi kita kena sedar yang ada lagi yang kurang nasib baik .Tapi jangan kita hina .Saya tahu kamu bukan macam tu.

~ I carry my white rubber ball. 
  Maksud nya kita bawa bebola getah kita .Ibarat bola tennis kalau kita baling kat dinding ia akan melantun balik .Maksudnya adalah kebaikan ,kebaikan yang selalu kita buat dan sering melantun selagi kita melakukan kebaikan .Tapi kenapa warna putih ? Sebab putih itu adalah suci .Niat kita harus dimulakan dengan suci baru bola tersebut melantun dengan baik tanpa mengena muka kita .

~I'll do my best because i'm special.
 Kita special ni bukan kita terlalu pandai tapi sebab kita istimewa .Kita boleh buat .Tanamkan dalam diri kita dan sentiasa yakin pada diri sendiri ,insya-allah kita boleh buat semua tu .Kalau tak ada usaha macam mana kita boleh jadi istimewa .Jadi kita kena ingat semua tu .Kalau tak takkan ada pepatah yang berbunyi :
"Rezeki takkan datang bergolek kalau tiada usaha" 
 Fikir-fikirkan lah .Kalau yang baca pesan kan kepada yang lain .Saya berkongsi ilmu manalah tau kalau saya terlupa anda ingat kan saya .Insya-allah dalam post yang akan datang saya akan kongsi kan lagi .Assalamualaikum :)