// Behing the blog have song ♥
Nurul Shafika


I WOULD LOVE IF YOU FOLLOW ME ♥

Back to entry
Meet the owner
Memory Of Life


Family Love




Credits

Template is made by PiKevin.
The basscode is taking from Ainabillah Shafie. Thanks to We ♥ It for the amazing picture. And also a big applause to Rainboee for his beautiful colour code.


All rights reserved ® Facebook Twitter 2012.


Older Posts → | ← Newer Posts
Sahabat Untuk Selamanya ~
Friday 13 April 2012 , 08:34 , 0 Comment[s]

 Allah pertemukan antara kita satu pertemuan .Dalam pertemuan pertama ditetapkan dua hati iaitu saya dan awak .Dalam dua hati ,Allah berikan tiga rasa iaitu sayang ,kasih dan kasihan .Dalam tiga rasa itu diselitkan empat tujuan iaitu berkenalan ,berteman ,berkawan dan bersama .Dalam empat perkara itu tersembunyi lima perkataan iaitu teman baik selalu di sisi .Dalam lima perkataan itu tersembunyi enam impian iaitu sayang ,kekal ,setia ,mengerti ,menghargai dan mengingati serta dalam enam perkataan itu tersimpul tujuh huruf iaitu SAHABAT .

 a     : Ko rasa kite kawan sampai bila ? 
 b     : Sampai mati !
 a     : Kenapa kau ckp mcm tu ?
 b     : Sebab aku sayang kau !
 a     : Ko rase jarak masa kita berkawan berapa lama ?
 b     : 5 minit lagi !

 Si 'a' terdiam lalu bertanya lg .

 a     : Apa yang kau cakap ni ? 5 minit ? Kata sampai mati ?

Lalu si 'b' hanya tersenyum .Selepas 5 minit ,si 'a' melintas hampir hampir dilanggar kereta tapi diselamatkan oleh si 'b' .Benar kata orang tua tua ,bila hayat hampir tamat ,kita dapat rasakannya .Lalu si 'b' berkata ..

b     : Aku tepati janji aku .Kite berkawan sampai aku mati .

Si 'b' tersenyum gembira .Akhirnya si 'b' menghembuskan nafas terakhirnya di pangkuan si 'a' .Si 'a' hanya mampu menangis . *Hargai kawan kawan yang kamu sayang .Mereka takkan kekal selamanya di sisi kita .Assalamualaikum .